POLITYKA PRYWATNOŚCI

§ 1

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

  1. Polskie Stowarzyszenie Poligraferów z siedzibą w Warszawie przykłada szczególną wagę do ochrony Państwa prywatności i przetwarza Państwa dane zgodnie z obowiązującym prawem, a w szczególności z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) znanym popularnie pod skrótem RODO.
  2. Administratorem Państwa danych osobowych jest Polskie Stowarzyszenie Poligraferów z siedzibą w Warszawie (01-493), ul. Dynarska 2/5, KRS: 0000496466 z którym mogą z którym mogą się Państwo kontaktować również pod adresem e-mail: sekretariat.psp@polygraph.com.pl  (dalej: Administrator).
  3. Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane w następujących celach:
  1. nawiązania kontaktu z Administratorem poprzez wiadomość email lub poprzez formularz kontaktowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO, tj. Państwa zgody Okres przechowywania: do momentu odwołania przez Państwa zgody, a po odwołaniu zgody przez czas odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń, jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Zakres danych: imię, nazwisko, adres e-mail oraz inne dane dobrowolnie zamieszczone w treści wiadomości.
  2. realizacji zadań statutowych, a w szczególności: organizacji szkoleń i konferencji, przyjmowania płatności (w tym płatności za składki członkowskie), wysyłki publikacji, wysyłki newslettera – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO Okres przechowywania: okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku członkostwa bądź realizacji zadań statutowych w stosunku do danej osoby. Zakres danych: imię, nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu, dane dotyczące płatności oraz inne dane dobrowolnie zamieszczone w treści wiadomości
  3. wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności z zakresu prawa podatkowego – na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO, w zw. z art. 86 § 1 ustawy z dnia 29 stycznia 1997 roku Ordynacja Podatkowa (tj. Dz.U. 2019, poz. 900) i/lub art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 351). Okres przechowywania: dane są przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa nakazującymi Administratorowi przechowywanie ksiąg podatkowych (do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego, chyba że ustawy podatkowe stanowią inaczej) lub rachunkowych (5 lat, licząc od początku roku następującego po roku obrotowym, którego dane dotyczą). Zakres danych: imię i nazwisko, dane dot. płatności (m.in. numer konta bankowego, nazwa banku)
  4. w uzasadnionym interesie Administratora danych tj. dla zapewnienia prowadzenia korespondencji, dla celów analitycznych, informowaniu o działalności statutowej Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, Okres przechowywania: okres realizacji zadań statutowych w stosunku do danej osoby, nie krócej niż okres trwania stosunku członkostwa, zaś w przypadku braku stosunku członkostwa, nie dłużej przez okres 5 lat od dnia udostępnienia danych osobowych Stowarzyszeniu. Zakres danych: imię i nazwisko, adres email, numer telefonu oraz inne dane dobrowolnie podane przez Państwa w treści komunikacji
  5. w uzasadnionym interesie nas jako Administratora, tj. dla dochodzenia i obrony przed roszczeniami oraz zapewnienia możliwości wykazania postępowania zgodnego z prawem, w szczególności z RODO – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, Okres przechowywania: dane są przechowywane do upływu okresu przedawnienia roszczeń, określony przepisami Kodeksu Cywilnego Zakres danych: adres email. Imię i nazwisko, numer NIP, PESEL, dane finansowe, numer telefonu, adres zamieszkania
  1. Państwa dane mogą być przekazywane innym podmiotom wyłącznie w sytuacji, w której jest to niezbędne do realizacji celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności. Mogą to być w szczególności: Członkowie Stowarzyszenia, osoby zatrudnione u Administratora (na podstawie upoważnienia), dostawcy usług w zakresie hostingu i poczty elektronicznej, firmy pocztowe i kurierskie, firmy transportowe, dostawcy oprogramowania, w szczególności niezbędnego do obsługi oraz marketingu sklepu internetowego, dostawcy usług płatniczych, firmy zapewniające obsługę IT, podwykonawcy Administratora, a także dostawcy usług prawnych oraz księgowych.
  2. Z uwagi na korzystanie z niektórych z narzędzi dostarczanych przez niektórych z wyżej wymienionych usługodawców, a także współpracy międzynarodowej podejmowanej przez Stowarzyszenie, może dojść do przekazania Państwa danych do tzw. państw trzecich (tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy). Każdy z usługodawców, korzystanie z usług którego wiąże się z takim transferem danych, zapewnia odpowiedni stopień ochrony, zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej stwierdzającą odpowiedni stopień ochrony
    (art. 45 RODO), standardowymi klauzulami umownymi zatwierdzonymi przez Komisję Europejską, wiążącymi regułami korporacyjnymi lub też zgodnie z innymi zapewnieniami, wskazanymi w przepisach o ochronie danych osobowych (art. 46 RODO).
  3. Administrator może mieć obowiązek udzielenia informacji zebranych od Państwa upoważnionym organom na podstawie zgodnych z prawem żądań w zakresie wynikającym z żądania.
  4. Administrator nie gromadzi ani nie przetwarza danych wrażliwych zwanych zgodnie z RODO „szczególnymi kategoriami danych osobowych”. Administrator nie chce również zbierać ani przetwarzać danych osób nieletnich w wieku poniżej 16 lat.
  5. Mają Państwo prawo do:
  1. prawo żądania dostępu do własnych danych osobowych – mają Państwo prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza Państwa dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, jesteście Państwo uprawnieni do uzyskania dostępu do danych oraz otrzymania informacji dotyczących danych takich jak np.: cel przetwarzania, kategorie danych, informacje o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, planowany okres przechowywania danych osobowych bądź kryteria ustalania tego okresu; powyższe prawo obejmuje również prawo do otrzymania bezpłatnie kopii danych (za wszelkie kolejne kopie, o które się Państwo zwrócą, Administrator może pobrać opłatę w rozsądnej wysokości wynikającej z kosztów administracyjnych),
  2. prawo do sprostowania danych osobowych (gdy są one nieprawidłowe), co obejmuje także wniesienie żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych,
  3. prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. „prawo do bycia zapomnianym”), w następujących okolicznościach: gdy Państwa dane osobowe nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane, cofnęli Państwo zgodę na ich przetwarzanie i nie istnieje inna podstawa przetwarzania danych, wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania, dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem, dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w Prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Administrator, dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego,
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych, gdy: kwestionują Państwo prawidłowość danych osobowych (na okres pozwalający Administratorowi sprawdzenie prawidłowości tych danych), przetwarzanie jest niezgodne z prawem a Użytkownik sprzeciwia się usunięciu danych, Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są jednak potrzebne Użytkownikowi do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, wnieśli Państwo sprzeciw wobec przetwarzania do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Administratora są nadrzędne wobec podstaw Państwa sprzeciwu,
  5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, gdy nie chcą Państwo, aby Administrator przetwarzał Państwa dane,
  6. prawo do przenoszenia danych, w tym otrzymania od Administratora w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych, które dostarczył Użytkownik, w tym prawo żądania by dane osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio innemu Administratorowi (o ile jest to technicznie możliwe),
  7. jeżeli dane przetwarzane są na podstawie Państwa zgody mają Państwo prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie (przy czym cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej cofnięciem). Analogiczne prawo przysługuje Państwu również w przypadku, gdy udzielali Państwo zgód przewidzianych odrębnymi ustawami, do których stosuje się przepisy dot. zgody na przetwarzanie danych,
  8. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia
  1. Państwa dane mogą być przekazywane innym podmiotom wyłącznie w sytuacji, w której jest to niezbędne do realizacji celów określonych w niniejszej Polityce Prywatności. Mogą to być w szczególności: Członkowie Stowarzyszenia, osoby zatrudnione u Administratora (na podstawie upoważnienia), dostawcy usług w zakresie hostingu i poczty elektronicznej, firmy pocztowe i kurierskie, firmy transportowe, dostawcy oprogramowania, w szczególności niezbędnego do obsługi oraz marketingu sklepu internetowego, dostawcy usług płatniczych, firmy zapewniające obsługę IT, podwykonawcy Administratora, a także dostawcy usług prawnych oraz księgowych.

§ 2

Informacja o plikach cookies

  1. Pliki cookies (ang. ciasteczka) to niewielkich rozmiarów pliki tekstowe zapisywane na Państwa komputerach lub urządzeniach mobilnych, a następnie pobierane z nich podczas kolejnych wizyt w naszym serwisie. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na Państwa urządzeniu oraz unikalny numer.
  2. Pliki cookies są czasami wykorzystywane do zbierania danych uważanych za dane osobowe, takie jak adresy IP oraz inne dane związane z adresem IP, nie są to jednak dane osobowe, które można przypisać bezpośrednio osobie fizycznej i umożliwiające identyfikację osoby fizycznej.
  3. W większości przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w Państwa komputerach lub innych urządzeniach. W każdym czasie mogą Państwo zmienić ustawienia przeglądarki, aby blokowała ona pliki cookies albo każdorazowo informowała o ich zapisaniu na urządzeniu, a także usunąć zgromadzone pliki cookies. Muszą Państwo jednak pamiętać, że ograniczenia w zakresie stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności naszego Serwisu.
  4. Serwis używa następujących rodzajów plików cookies:
  1. Cookies umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej oraz dostosowujące i optymalizujące stronę internetową pod Państwa potrzeby i ułatwiające korzystanie z niego (np. poprzez zapamiętywanie sesji lub hasła),
  2. Cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania,
  3. Cookies zbierające informacje o sposobie korzystania ze strony internetowej dla celów analitycznych,
  4. Coookies służące celom marketingowym i reklamowym np. wyświetlaniu reklam w innych miejscach Internetu, na podstawie informacji o wizycie na stronie internetowej, personalizowania treści.
  1. Na stronie internetowej wykorzystywane są cookies sesyjne, ulegające skasowaniu po zamknięciu okna przeglądarki internetowej, jak i pliki cookies trwałe, zapisywane na określony czas w urządzeniach, za pośrednictwem których korzystają Państwo ze strony internetowej.
  2. Strona Internetowa może wykorzystywać funkcje zapewnione przez podmioty trzecie, które powodują wykorzystywanie plików cookies, które pochodzą od tych podmiotów.
Powrót